Зручно, коли текст афіші читається здалеку. Комфортно, коли місце для паркування не треба шукати. Безпечно, коли на локації є укриття.
Це свідчить про те, що організатори події завчасно продумали деталі та подбали про найважливіше – про людей. Зіпсувати враження від заходу може навіть мокра парасолька, якщо її нікуди подіти. Або сторінка, яку не розпізнав скринридер під час онлайн-конференції.
Уникнути таких прикростей допоможуть готові інструменти перевірки на доступність – спеціальні чеклісти для онлайн- та офлайн-заходів, зібрані у Гайді безбар’єрних подій, що створений у межах ініціативи «Без бар’єрів».
Зокрема, серед важливих елементів безбар’єрного онлайн-івенту такі:
- контрастні кольори та чіткий шрифт;
- транскрипція аудіо;
- субтитри для відео або залучення перекладача жестовою мовою;
- альтернативні тексти для зображень та графіків.
Базові вимоги до проведення безбар’єрних офлайн-заходів:
- безпека гостей та учасників;
- доступна локація (пандуси, дверні отвори, вбиральні тощо);
- зонування (зони входу, реєстрації, очікування, відпочинку);
- навігація (напрямні знаки, тактильна навігація та шрифтом Брайля, мнемосхеми, голосові системи, персонал);
- інфраструктура для дітей.
Ці пункти будуть корисними як під час планування, так і на фінішному етапі: аби впевнитися, що ви точно нічого не забули та подбали про повагу до всіх гостей.
Повні чеклісти можна знайти наприкінці Гайда безбар’єрних подій, який нині доступний у двох форматах: у вигляді книги та як розділ «Довідника безбар’єрності».