QR Code
https://olexrada.gov.ua
phone_iphone

Що треба знати про субсидію

Субсидія – це допомога від держави, яку надають людям, щоб частково або повністю оплатити певні витрати. Найчастіше субсидії дають на оплату комунальних послуг (газ, вода, електрика, опалення). Держава покриває частину витрат, а людина платить решту.

Детальніше про те хто може її отримати, які документи потрібні та куди з ними звертатись – розповідають юристи системи безоплатної правничої допомоги.

Хто може оформити субсидію:

  • людина з осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні;
  • людина, яка орендує житло на підставі договору оренди;
  • внутрішньо переміщена особа, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні, навіть без укладення договору оренди;
  • за заявою опікуна чи піклувальника, неповнолітня дитина, яка залишилася без батьківської опіки або недієздатна особа працездатного віку, над якою встановлено опіку;
  • індивідуальний забудовник, якщо будинок не прийнятий в експлуатацію, але плата за житлово-комунальні послуги вже нараховується.

Які документи потрібні для оформлення:

  • заява на отримання субсидії;
  • декларація про доходи і витрати членів домогосподарства
  • довідку про склад сім’ї
  • документи, що підтверджують право власності на житло (або договір оренди).

Який термін подання документів

Якщо подаєте документи з 1 жовтня до 30 листопада субсидія призначається з початку опалювального періоду. Якщо з 1 грудня – її призначать з місяця, в якому відбулось звернення

Куди звернутись для оформлення субсидії

Звернутись ви можете із заявою та документами до одного з нижчеперелічених органів:

  • до Пенсійного фонду
  • до ЦНАПу.

Який термін розгляду заяви:

Термін розгляду заяви становить 10 календарних днів з моменту подачі документів. Впродовж 3 календарних днів орган має повідомити про прийняте рішення.

На який термін призначається субсидія

Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається та розраховується:

на неопалювальний сезон з 1 травня по 30 вересня;

на опалювальний сезон з 1 жовтня по 30 квітня.

Що робити, якщо відмовили в призначенні субсидії

Якщо відмовили в призначенні субсидії або призначили, але її розмір не влаштовує – проконсультуйтеся з юристом системи безоплатної правничої допомоги.

Як звернутися до системи БПД

Щоб отримати усну консультацію, телефонуйте до контактного центру системи БПД за номером: 0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні. Контактний центр працює в будні з 8:00 до 18:00.

https://t.me/+380677213103 – безкоштовні дзвінки з Telegram

Якщо вам зручно отримати правничу допомогу письмово, напишіть у телеграм-бот https://t.me/LegalAidUkraineBot

Або звертайтеся до найближчого бюро правничої допомоги: https://bit.ly/bpd_buro

За інформацією Системи безоплатної правничої допомоги