Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 26.03.2021 № 583 бригада виїжджає за рішенням диспетчера оперативно-диспетчерської служби у випадках отримання інформації про такі скарги/симптоми пацієнта:
- – непритомності або порушень притомності навіть після звукових і тактильних подразників;
- – судом, які виникли вперше і особа не страждає на епілепсію;
- – раптового розладу дихання, відсутності дихання, неефективності дихання;
- – раптового болю в грудній клітці;
- – раптового головного болю, що супроводжується запамороченням і/або нудотою;
- – раптового порушення зору;
- – порушення мовлення, слабкості у кінцівках, що виникли раптово;
- – гіпо- та гіперглікемічної коми;
- – гострого болю в черевній порожнині чи/та поперековому відділі;
- – значної зовнішньої кровотечі, блювання кров’ю, кровохаркання;
- – ознак внутрішньої кровотечі (різке падіння артеріального тиску, наростання частоти пульсу, різка загальна слабкість та блідість шкіри тощо);
- – порушення перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча, інше);
- – анафілактичної реакції, спричиненої різними чинниками;
- – укусів змій та павуків, що супроводжуються набряком, симптомами отруєння, блискавичною алергічною реакцією;
- – травм, які загрожують життю;
нещасних випадків будь-якого характеру (ДТП, падіння з висоти, ураження електрострумом тощо);
теплового удару і переохолодження, які загрожують життю;
асфіксії всіх видів (утоплення, потрапляння сторонніх тіл у дихальні шляхи, удушення);
надзвичайних ситуацій будь-якого характеру;
гострих психічних розладів (з поведінкою, небезпечною для життя пацієнта та/або людей поруч);
– інших станів, які загрожують життю та здоров’ю людини.
Особи, які роблять виклик, повинні відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик; назвати точну адресу виклику. Якщо найменування вулиці або номер будинку невідомі, необхідно уточнити шляхи під’їзду до місця виклику та його загальновідомі орієнтири. Назвати прізвище, ім’я, стать, вік пацієнта, якщо паспортні дані невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік. Описати скарги і симптоми пацієнта; повідомити, хто і з якого номера телефону викликає бригаду.
За можливості забезпечити бригаді безперешкодний доступ до пацієнта і необхідні умови для надання медичної допомоги; ізолювати тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, повідомити про можливі загрози для життя та здоров’я бригади. Сприяти в транспортуванні пацієнта у спеціалізований санітарний транспорт. У разі транспортування пацієнта до закладу охорони здоров’я бажано мати документ, який засвідчує його особу.
У випадках агресивної поведінки пацієнта або осіб поруч, зокрема тих, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння, гострого психічного розладу і є загрозою для здоров’я або життя членів Бригади, надання екстреної медичної допомоги і транспортування здійснюються у супроводі поліцейських, залучення яких відбувається після надходження повідомлення від працівника ЗОЗ на спецлінію «102» або ж за номером телефонів територіальних підрозділів поліції.
Рішення щодо термінового транспортування пацієнта за медичними показаннями до ЗОЗ приймає керівник бригади.
Супровід пацієнта у спеціалізованому санітарному транспорті Бригади здійснюється лише однією особою з дозволу керівника бригади.
- – до пацієнтів для виконання планових призначень лікаря з надання первинної медичної допомоги, а також для виконання ін’єкцій, інфузійної терапії, перев’язок, планової заміни катетерів, зондів, інших планових призначень та маніпуляцій;
- до пацієнтів, які перебувають під наглядом лікаря з надання первинної медичної допомоги з приводу загострення хронічних захворювань і стан яких не вимагає надання екстреної медичної допомоги;
- до пацієнтів для надання стоматологічної допомоги;
- для видалення кліщів;
- для видачі листків непрацездатності, виписування рецептів і заповнення будь-яких довідок, у тому числі про стан здоров’я, а також для надання судово-медичних висновків;
- для транспортування трупів у патолого-анатомічні відділення і бюро судово-медичної експертизи.
Диспетчер оперативно-диспетчерської служби, у разі необхідності, супроводжує виклик шляхом надання рекомендацій особі, яка здійснила Виклик Бригади, щодо домедичної допомоги для базової підтримки життя.
Диспетчер з прийому викликів на підставі цих Правил може переадресувати виклик та надати рекомендації щодо звернення до відповідного ЗОЗ, вказавши його адресу та телефон.
У разі необхідності індивідуального вирішення нестандартної або конфліктної ситуації особи, які здійснювали виклик, мають право спілкуватися зі старшим черговим медичним працівником оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.