Комунальне підприємство «Житлогосп» уже рік працює в умовах воєнного стану. Яким видався цей період та як справлялися комунальники із завданнями щодо утримання житлового фонду, поінформував директор Володимир Власенко.
«Пригадую перші дні війни. Прийшли працівники підприємства, в яких було головне питання – як будемо працювати? Я відповів, що по-перше, я хочу, щоб зберігся колектив, а по-друге – будемо працювати для жителів нашого міста. У той час ніхто не відміняв платежі за обслуговування житлового фонду. Але з початком війни масово впала сплата населення за комунальні послуги. У березні минулого року оплата знизилась до 40%, що ледь-ледь дозволяло виконувати основні функції підприємства», – зазначив Володимир Власенко.
Він окреслив головні виклики, які доводилося оперативно вирішувати.
Один із головних викликів – це стрімке зростання цін на будівельні матеріали. У той же час, потреба в ремонтних роботах не стала меншою, будинки потребують постійного утримання у належному стані, ремонту покрівель, під’їздів, заміни труб тощо.
Ще один виклик – звернення людей допомогти облаштувати укриття у підвальних приміщеннях багатоповерхівок, які не враховуються в тарифах на обслуговування і є власністю жителів будинку. Керівництво «Житлогоспу» пішло назустріч жителям і в усіх підвалах комунальники провели освітлення, закрили входи, навели лад та вивезли сміття.
Наступним викликом стала низька оплата за вивезення твердих побутових відходів: частина жителів багатоповерхівок через війну виїхали з міста, натомість прибули вимушені переселенці. Тобто, платників за вивезення сміття стало менше, а кількість побутових відходів значно збільшилась.
Також викликом у воєнний час стало зменшення кількості працівників підприємства, а також робітників підрядних організацій, адже частина виїхали з міста, деякі пішли до Збройних Сил України.
«Ми зробили все для безпеки людей – зробили освітлення, ремонтували покрівлі, під’їзди, щоб зберегти житловий фонд. В нас не зупинилося жодне підрядне підприємство. Була проблема з виплатою заробітної плати, оскільки підприємство не отримує дотації з державного бюджету, а здійснює діяльність за рахунок сплати за послуги. Тож доводилося економити фонд зарплати підприємства, але вдалося зберегти працівників. У той же час, із жовтня збільшилася мінімальна заробітна плата для працівників, але ми впоралися і з цим викликом теж», – підкреслив директор підприємства.
Загалом, протягом року, незважаючи на усі труднощі, вдалося зробити чимало ремонтних робіт у багатоповерхівках.
Зокрема, відремонтовано 5,4 тис.кв.м. рулонної покрівлі та 3,4 тис.кв.м шиферної; здійснено ремонт у 16 під’їздах багатоповерхівок; проведено герметизацію більше 1 тисячі погонних метрів стиків між панелями будинків; відремонтовано 176 кв. м цоколя. Встановлено 29 дверей та 89 вікон у під’їздах; близько 200 світильників на сходових клітинах; 4 пандуси біля будинків. Крім того, відремонтовано 46 електрощитових; проводилась заміна водостічних і каналізаційних труб, кабелів електропостачання, ремонт внутрішньо будинкових систем опалення і водопостачання тощо.
За інформацією директора, сьогодні на обслуговуванні КП «Житлогосп» перебувають 333 багатоквартирних будинки. У підприємства немає боргів перед працівниками та підрядними організаціями, незважаючи на значну заборгованість жителів за квартплату. Проте проблемні питання залишаються: підприємство не може розпочати ремонтні роботи, якщо на рахунку будинку немає коштів, а також за рахунок інших жителів продовжує оплачувати за споживання електроенергії у місцях загального користування, вивезення сміття та за інші послуги.
Тож підприємство вживає юридичних заходів щодо погашення боргів споживачів-неплатників. За результатами розгляду заяв суд задовольнив виконання позовів на суму 170 тисяч гривень.
Керівництво КП «Житлогосп» звертається до жителів із проханням своєчасно сплачувати за послуги, аби підприємство мало можливість надавати якісні житлово-комунальні послуги та здійснювати ремонти житлового фонду.