Із 1 січня 2023 року листки непрацездатності (“лікарняні”) перевіряє і фінансує не Фонд соціального страхування, а Пенсійний фонд України.
Що змінилося для страхувальників (тобто роботодавців)?
1. ФОРМА ТА МІСЦЕ ПОДАННЯ ЗАЯВИ-РОЗРАХУНКУ
Щоб отримати кошти для оплати листків непрацездатності, страхувальник має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про суми страхових виплат застрахованим особам:
в електронному вигляді – через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua;
або
в паперовому вигляді – на паперових носіях до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.
2. ОСОБЛИВОСТІ ОФОРМЛЕННЯ ЗАЯВИ-РОЗРАХУНКУ:
за електронними та паперовими листками непрацездатності складаються окремі заяви-розрахунки;
до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та скановані копії документів, які можуть бути корисними при прийнятті рішення щодо фінансування;
заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручного введення даних з прикріпленням сканованих копій паперових листків непрацездатності.
3. ТЕРМІН ФІНАНСУВАННЯ СТРАХОВИХ ВИПЛАТ
Фінансування страхових виплат здійснюватиметься централізовано Пенсійним фондом України протягом ТРЬОХ ДНІВ після надходження заяви-розрахунку (а не 10 днів, як було раніше). Кошти зараховуватимуть на окремі банківські поточні рахунки, які страхувальник відкриє в банках для зарахування страхових коштів.
4. БЕЗ ДОГОВОРУ ПРО ВИЗНАННЯ КЕП
Роботодавцям для подання заяв-розрахунків за листками непрацездатності НЕ ПОТРІБНО укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП, як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.
УВАГА!
Для консультацій страхувальників з питань заяв-розрахунків за листками непрацездатності відкрито додаткову “гарячу” лінію: +38(099)662-93-91.