QR Code
https://olexrada.gov.ua
phone_iphone

Як проходить дистанційне навчання в олександрійських школах

Відповідно до постанови Кабміну в Україні діють посилені карантинні обмеження. Серед усього іншого з 8 по 22 січня учасники освітнього процесу навчаються дистанційно, у тому числі й олександрійські школярі. Тож, днями заступник міського голови Ірина Чемерис побувала в різних загальноосвітніх закладах міста з метою перевірки організації та проведення занять під час дистанційного навчання. Серед відвіданих закладів були НВК «Олександрійський колегіум – спеціалізована школа», НВК (ЗНЗ І-ІІІ ст. № 17 – ліцей), ЗНЗ І-ІІІ ст. №№ 6 і 9 та НВО «Олександрійська гімназія ім.Т.Г.Шевченка».
Як пояснили директори шкіл під час зустрічі, кожний заклад організовує навчальний процес відповідно до освітніх вимог і власного технічного забезпечення. Розклад складено завчасно і класні керівники розіслали його учням. Тривалість занять становить 35-45 хв у залежності від класу і віку дітей, однак час безперервної роботи з технічними засобами навчання витримується у межах 10-30 хв.
Під час дистанційного навчання зміст освіти і кількість годин для його опанування не скорочується, а реалізується в синхронному та асинхронному режимах. У синхронному режимі вчитель та учні одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції, натомість асинхронний режим передбачає взаємодію офлайн, тобто без комп’ютера.
Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель використовує для синхронної взаємодії (онлайн): пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.
Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – педагог організовує роботу без комп’ютера. Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, роботи з електронною освітньою платформою тощо).
Окрім того, готуючись до дистанційного навчання, вчителі частково давали матеріал наперед і зараз скеровують свою роботу на його повторення і закріплення.
Серед основних проблем організації дистанційного навчання освітяни називають технічний аспект, а саме: через потужне використання електронних ресурсів і освітніх платформ не витримує мережа і зникає підключення до Інтернету. Такі несправності усуваються досить швидко і навчання продовжується далі.
Проте слід звернути увагу на збільшення потужності Інтернету, операторів зв’язку та сучасні платформи і сервіси дистанційного навчання. У тих закладах, де всі учасники освітнього процесу користуються однією платформою скорочується час переходу, економиться пам‘ять пристроїв та покращується контроль за його учасниками.