QR Code
https://olexrada.gov.ua
phone_iphone

Як взаємодіяти з людьми з бойовим досвідом: новий освітній серіал на Дія.Освіта

Що відчуває людина після повернення додому? Як реагувати на чорний гумор ветерана про набуту на фронті інвалідність? Як вислухати людину, коли вона хоче виговоритися? Відповіді з перших вуст у новому освітньому серіалі «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» на платформі «Дія.Освіта».

Мета серіалу – навчити коректно та з повагою комунікувати з чинними військовими, ветеранами та ветеранками. Серіал є продовженням однойменного розділу «Довідника безбар’єрності» https://bf.in.ua – гіда з толерантної взаємодії, створеного за ініціативою першої леді Олена Зеленська.

«А як там було? Я зараз розкажу, як там було!» – каже, іронізуючи, Данило Кравець, звільнений з полону військовослужбовець, один із героїв серіалу. Хлопець зазначає, що особисто він «максимально відкритий в цьому питанні» і може говорити про пережите, якщо його запитують. «А для когось просто згадка може стати додатковою травматизацією», – додає Данило.

Про досвід, який вартий поваги, і як цю повагу проявляти у комунікації – саме про це освітній серіал. Він містить 11 епізодів із поясненнями авторитетних українських експертів: як у різних обставинах спілкуватись коректно, етично та емпатично. Як підтримати, про що варто питати, а яких тем краще не торкатися у розмові з ветеранами та ветеранками, чинними військовослужбовцями.

Серед спікерів серіалу:

  • Олег Чабан, лікар-психіатр та психотерапевт, директор Навчально-наукового інституту психічного здоров’я в Національному медичному університеті ім. О. О. Богомольця
  • Оксана Коляда, полковник запасу, ветеранка
  • Наталія Умеренкова, очільниця Служби психосоціальної підтримки сімей військовослужбовців
  • Тетяна Руденко, засновниця і психологиня у ГО «Вільний Вибір»
  • Юлія Кіріллова, ветеранка та співзасновниця ГО «Жіночий ветеранський рух»
  • Родіон Григор’ян, офіцер-психолог, Сили ТрО ЗСУ
  • Катерина Тімакіна, старша фахівчиня з психічного здоровʼя Ветеран Хаб++

Також від експертів глядачі дізнаються:

  1. про особливості комунікації в родині, колі друзів та просто в магазині, парку чи громадському місці;
  2. якими словами підтримати людину, якщо вона розповідає про досвід полону;
  3. як ввічливо подякувати за службу, не зачепивши особисті кордони людини;
  4. як роботодавцю налагодити взаємодію із захисником чи захисницею та допомогти реінтегруватися.

«Не запитуйте про досвід війни, якщо ветеран не розповідає про це з власної ініціативи. Але якщо людина вже почала говорити, вислухайте настільки, наскільки ви би змогли… Не перебивайте, не тисніть, не давайте оцінок. Не кажіть звичне: “Я тебе розумію”. Не розумієте», – пояснює в одній із серій експертка Наталія Умеренкова.

Проєкт створений у межах тематичної хвилі «Досвід ветеранів вартий поваги» комунікаційної кампанії «Ти як?» Всеукраїнської програми ментального здоров’я – ініціативи першої леді Олени Зеленської. Комунікаційна кампанія «Ти як?» реалізується за підтримки проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я», який виконує організація Пакт.

Також серіал розповідає про особливості взаємодії з ветеранами та ветеранками, які мають інвалідність.

«Найчастіша фраза, яку я чую на вулиці – дивись, пірат! У мене праве око відсутнє, а ліве фактично зшивали по частинах. Так, я погано бачу та не дуже добре орієнтуюся, коли заходжу зі світлого приміщення у темне. Але не треба мене хапати за руку та намагатися провести! Коли я йду на побачення з якоюсь панянкою – це найбільша проблема. Бо настає вечір і вона починає опікуватися мною. Я один раз перечепився, а дівчина вже тримає і я відчуваю: о, це мама знову веде мене у садочок. Усвідомте: треба буде допомога – я про це скажу», – говорить один із героїв серіалу, ветеран Родіон Тристан.

Комунікуйте коректно та дивіться освітній серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» за посиланням.

Проєкт реалізовано Міністерство цифрової трансформації України для платформи Дія.Освіта за підтримки Координаційний центр КМУ / Mental Health UA, громадської організації Безбар’єрність та компанії Visa – учасниці спільноти «Бізнес без бар’єрів».