QR Code
https://olexrada.gov.ua
phone_iphone

Історія Фінансового управління Олександрійської міської ради.

Фінансовий відділ Олександрійського міського виконавчого комітету Кіровоградської області був створений 1 серпня 1946 року, шляхом відокремлення міського фінансового відділу від районного на виконання Указу Президії Верховної Ради СРСР від 10 січня 1939 року «Об образовании Кировоградской области и укреплении районов» та Постанови №137 від 18 червня 1946 року виконавчим комітетом Кіровоградської обласної ради депутатів та бюро обкому КПУ. Міський фінансовий відділ був одним із відділів Олександрійської міської ради народних депутатів та знаходився в помешканні міського виконкому. З 1 січня 1970 року після відбудови нової адміністрації фінансове управління міста знаходиться в цьому помешканні.

 

Коломоєць Михайло Васильович

завідуючий Олександрійським міським фінансовим відділом з 4 липня 1947 року по 27 серпня 1952 року

Першим керівником, очолившим фінансовий відділ із штатною чисельністю 24 одиниці був Коломієць Михайло Васильович, який народився в червні 1914 року в селі Нова Прага, Ново–Празького району, Кіровоградської області. В 1932 році закінчив Ново-Празьку семирічну школу і з січня 1933 року почав трудову діяльність у Ново-Празькому районному фінансову відділі на посадах рахівника, помічника головного бухгалтера, інспектора по доходах. В квітні 1939 року Райкомом партії був направлений на роботу в Шарівській радгосп помічником начальника політичного відділу, в квітні 1940 року заступником директора Ново-Празької МТС. Закінчив Дніпропетровський фінансовий технікум в 1940 році за кваліфікацією інспектор Державного бюджету без відриву від роботи. В червні 1941 року мобілізований у ряди Червоної Армії комісаром батареї, стрілкового полку на Южний фронт. З квітня 1942 року по липень 1943 року – навчання у Брянському військово-політичному училищі та знаходився в резерві головного політичного управління. З липня 1943 і до демобілізації служив відповідальним секретарем політ комісії на 4 та 1 Українських фронтах. Демобілізований в серпні 1946 року у званні майора. З вересня 1946 року за направленням обласного комітету Парії направлений в Олександрійський фінансовий відділ виконуючим обов’язки завідуючого, а з 4 липня 1947 року призначений завідуючим. Після звільнення відкомандирований у розпорядження міністерства фінансів. Коломоєць Михайло Васильович нагороджений в 1941 – 1945 роках орденом «Красной звезды», орденом «Отечественной войны» 2 ступеня та медалями «За взятие Берлина», «За взятие Праги», «За победу над Германией в Великой Отечественной войне».

Михайлу Васильовичу Коломойцю у грудні 1949 року присвоєно звання – радник фінансової служби УРСР. В той час з метою підвищення авторитету фінансових органів в державній службі вводились персональні звання для керівних та відповідальних працівників фінансових та банківських органів. Післявоєнні роки це був важкий час для фінансової системи держави і бюджету міста, в зв’язку з відміною військового податку, зменшенням доходів від займу у населення і сільгоспподатку, та ростом витрат на відновлення промисловості та соціальної сфери.

 

Горячкін Віктор Максимович

завідуючий Олександрійським міським фінансовим відділом з 21 липня 1953 року по 22 червня 1964 року

Горячкін Віктор Максимович народився в січні 1913 року в селищі Сукремль, Людинівського району, Калузької області в родині робітника. Після закінчення школи працював столяром 2 роки. В 1932 став студентом Ленінградського фінансово-економічного інституту. В 1937 році закінчив за спеціалізацією фінансист-економіст і був направлений в Смоленський обласний фінансовий відділ на посаду податковий ревізор. В березні 1938 року Смоленським обкомом партії мобілізований в органи НКВД, НКГБ, МГБ, де працював по лютий 1947 року. З березня 1947 року поновив свою фінансову діяльність на посадах завідуючого районного фінансового відділу в Чернігівській області та Житомирської області. З вересня 1951 р. по липень 1953 р. навчався у Ленінградській фінансовій академії. Після її закінчення Віктора Максимовича направлено в Кіровоградську область на посаду завідуючого Олександрійським міським фінансовим відділом, де він працював по 22 червня 1964 року.

 

Богатир Поліна Іванівна

завідуюча Олександрійським міським фінансовим відділом з 17 вересня 1964 року по 17 червня 1985 року

Богатир (Сичева) Поліна Іванівна народилася 20 травня 1928 року у селі Нікольське, Світловодського (Ново-Георгієвського) району Кіровоградської області. В 1947 році закінчила Олександрійську десятирічну школу та здобула першу свою освіту на річних курсах бухгалтерів. По закінченню курсів працювала 6 місяців учеником бухгалтера Олександрійської райспоживспілки. З 15 червня 1949 року почала свою трудову діяльність бухгалтером бюджетного обліку в Олександрійському міському фінансовому відділі, де відпрацювала 36 років. Здобула середньо спеціальну освіту в 1956 році, закінчивши Дніпропетровський фінансовий технікум за спеціалізацією бухгалтер бюджетного обліку та вищу освіту в 1968 році Київський інститут народного господарства за спеціалізацією економіст.

У жовтні 1954 року Богатир Поліну Іванівну призначено на посаду інспекторах по штатах, з лютого 1963 року Поліна Іванівна працює старшим інспектором по штатах. На посаду завідуючої затверджено наказом Міністерства фінансів УРСР 17 вересня 1964 року. За сумлінну працю та досягнуті успіхи у роботі Богатир Поліна Іванівна була нагороджена орденом «Знак почета», медаллю «100 летия со дня рождения В.И.Ленина» та медаллю «Ветеран труда».

 

Коваль Валентина Євгенівна

завідуюча Олександрійським міським фінансовим відділом з 18 червня 1985 року по 25 жовтня 2006 року

Коваль (Постнікова) Валентина Євгенівна народилася 15 липня 1950 року в с.Золотарівка, Світловодського (Ново-Георгіївського) району Кіровоградської області. У 1957 році після закінчення Золотаревської восьмирічної школи поступила до Одеського фінансово-кредитного технікуму, який закінчила з відзнакою у 1968 році. Отримала направлення Міністерства фінансів УРСР з 25 липня 1968 року на посаду інспектора по обліку доходів у Олександрійський міський фінансовий відділ, де відпрацювала 38 років. Валентина Євгенівна з 1972 року працювала економістом відділу державних доходів, потім старшим економістом. З 1970 по 1975 роки навчалась в Одеському інституті народного господарства без відриву від роботи. З 4 травня 1977 року очолила відділ державних доходів.

Коваль Валентина Євгенівна веде активну трудову діяльність у колективі, стає секретарем первинної комсомольської організації, з липня 1976 року прийнята кандидатом в члени КПРС, приймає участь у соціалістичних змаганнях і у 1979 році отримує звання «Лучший по профессии» серед працівників фінансових органів області, за досягнуті успіхи в роботі у 1981 році Указом Президії Верховної ради УРСР нагороджується медаллю «За трудовое отличие». Наказом фінансового управління Кіровоградської обласної ради народних депутатів 18 червня 1985 року призначається завідуючою Олександрійським міським фінансовим відділом. 1 листопада 1989 року посада завідуюча відділом перейменована посадою начальника фінансового відділу. Рішенням Олександрійської міської ради від 1 листопада 2000 року №402 фінансовий відділ було перейменовано у фінансове управління.

 

Ромашко Вікторія Алімовна

начальник фінансового управління Олександрійської міської ради з 4 грудня 2006 року по 19 січня 2011 року

Ромашко (Чуднікова) Вікторія Алімовна народилася 28 червня 1968 року в місті Олександрія. З 1975 по 1985 роки навчалась в Олександрійській середній школі. Після її закінчення поступила до Дніпропетровського гірничого інституту за спеціалізацією «Збагачення корисних копалин», який закінчила у 1990 році з відзнакою. За направленням почала свою трудову діяльність на Олександрійському рудоремонтному заводі на посаді економіст планово – економічному відділу. З січня 1994 року по жовтень 2004 року працювала в ДХК «Олександріявугілля» на посадах економіста фінансового відділу, економіста планово-економічного відділу та головного економіста відділу праці та заробітної плати. Вікторія Алімовна прагнула нових економічних знань, тому у 1992 році поступила і в 1996 році закінчила економічний факультет Державної гірничої академії України за спеціальністю «економіка підприємства». З жовтня 2004 року по листопад 2006 року займала посади головного інженера та головного економіста ЗАТ «Енерговугіллія». Розпорядженням міського голови з 4 грудня 2006 року Ромашко Вікторія Алімовна, пройшовши конкурсний відбір, була призначена на посаду начальника фінансового управління Олександрійської міської ради, яку вона обіймала до 19 січня 2011 року включно. За час роботи на посаді Вікторія Алімовна нагороджувалась подякою Олександрійського міського голови у 2007 році та грамотою Кіровоградської облдержадміністрації у 2010 році.

 

Грищенко Олена Володимирівна

начальник фінансового управління Олександрійської міської ради з 2 березня 2011 року по теперішній час

Грищенко (Соловйова) Олена Володимирівна народилася 7 червня 1970 року в місті Олександрія. У 1987 році закінчила Олександрійську загальноосвітню школу та вступила до Кіровоградського інституту сільськогосподарського машинобудування. У 1992 році отримала повну вищу освіту. У серпні 1993 року Олена Володимирівна почала свою трудову діяльність в Олександрійському міському відділі освіти (у 2002 році був перейменований на управління освіти Олександрійської міської ради), де займала посади спеціаліста, економіста централізованої бухгалтерії, старшого економіста централізованої бухгалтерії. З 2 березня 2011 року відповідно до розпорядження міського голови Грищенко Олена Володимирівна призначена на посаду начальника фінансового управління Олександрійської міської ради.

 

Структура та діяльність фінансового управління міської ради Основною діяльністю фінансового управління в теперішній час і в минулому є складання проекту міського бюджету і організація його виконання. Управління налічує три відділи, які успішно виконують свої функції.

Бюджетний відділ

– Складає проект бюджету міста для подання на розгляд міської ради та подає розрахунки головному фінансовому управлінню

– Організовує та забезпечує складання і подання аналітичних довідок, інформацій головному фінансовому управлінню, облдержадміністрації, міській раді та іншим фіскальним органам

– Здійснює контроль за дотримання бюджетними установами і організаціями фінансово – бюджетної та штатно-кошторисної дисципліни, виконанням актів бюджетного законодавства

– Фінансує з міського бюджету головних розпорядників коштів в межах затвердженого плану асигнувань

– Систематизує і аналізує планові і звітні показники по видатках бюджету і розрахункові показники для планування бюджету.

Відділ доходів та фінансів галузей виробничої сфер

– Організовує виконання доходної частини місцевого бюджету, проводить аналіз виконання, готує пропозицій щодо вишукання та мобілізації додаткових фінансових ресурсів

– Планує бюджет та здійснює контроль за фінансуванням видатків по житлово-комунальному господарству, капітальним вкладенням, засобам масової інформації

– Здійснює контроль за правильністю нарахування та пред’явлення до відшкодуванню з бюджету наданих населенню пільг та субсидій згідно чинного законодавства

Відділ бухгалтерського обліку та звітності

– Веде облік коштів на рахунках загального та спеціального фонду місцевого бюджету, субвенцій, отриманих з державного бюджету

– Аналізує зведену річну та періодичну фінансову звітність про виконання бюджету міста

– Контролює додержання законодавства з бухгалтерського обліку в бюджетних установах міста

– Веде облік фінансування та здійснення витрат на утримання фінансового управління

– Складає місячну, квартальну і річну звітність по виконанню кошторису фінансового управління та подає їх відділенню Державного казначейства, Пенсійному фонду, соцстраху, податковим, статистичним та іншим органам

За роки існування фінансового відділу структура фінансового управління і функціональні обов’язки зазнали деяких змін. Штатна чисельність працівників станом на 1 січня 1990 року складала 29 одиниць. З набуттям самостійності в Україні у 1990 році з метою контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) була створена відокремлена податкова служба. Значна частина колективу, 15 спеціалістів, з посадовими обов’язками з 1 липня 1990 року в зв’язку з реорганізацією установи перейшла до Олександрійської міської податкової інспекції. З введенням Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» з метою посилення контролю за цільовим використанням коштів бюджету в 1993 році в Олександрії був створений контрольно-ревізійний відділ. Так посада старший контролер-ревізор з 1 жовтня 1993 року була скорочена і функції переданні новоствореному відділу. Указом Президента України „Про Державне казначейство України” від 27 квітня 1995р. №335, з метою забезпечення ефективного управління коштами Державного бюджету України, підвищення оперативності у фінансуванні видатків у межах наявних обсягів фінансових ресурсів у Державному бюджеті України було створено Державне казначейство України при Міністерстві фінансів України. В місті з 1 лютого 1996 року відкрито відділення Державного казначейства, якому передавалися поступово функції обліку доходів, видатків міського бюджету. За період з 1996 по 2004 рік штатна чисельність зменшилась з 20 одиниць до 14.

 

Ветерани фінансових органів.

Розвиток фінансової системи у спогадах ветеранів.

За всі роки існування фінансового управління головним досягненням були і є люди. На фотографії зібрався колектив фінансового відділу у 1977 році. Своїми спогадами поділилася ветеран нашого фінансового управління начальник відділу доходів та фінансів галузей виробничої сфери Замана Наталія Миколаївна (1-й ряд зверху, 6-а зліва). Вона почала свою трудову діяльність у 1977 р. після закінчення Одеського фінансового технікуму на посаді економіста. Вже 33 рік вона самовіддано працює на одному місті, передає свій багатий фаховий досвід та професійну майстерність своїм колегам. Наталія Миколаївна має доброзичливий характер, чуйне серце, це щира і відверта людина. Вона згадала про завідуючу фінансовим відділом Богатир Поліну Іванівну (1-й ряд знизу, 3-я зліва), начальника бюджетного відділу Степащенко Катерина Іванівна (1-й ряд знизу, 5-я зліва), яка на цій посаді самовіддано відпрацювала 12 років, Коваль Валентину Євгенівну (2-ряд, 6-а зліва), яка очолила Олександрійський міський фінансовий відділ після виходу на пенсію Богатир П.І., Мільошкіну Ніну Павлівну ( другий ряд, 4-а зліва) -очолила Олександрійський районний фінансовий відділ, Турок Ганну Кирилівну (1-й ряд зверху, 3-я зліва) – перший начальник податкової інспекції у місті, Кравченко Ніну Степанівну (2-й ряд, 4-а справа) – старший контролер-ревізор, також після створення контрольно-ревізійної служби очолила її і успішно керувала до виходу на пенсію.

Фото 1977 року

На фотографії 1990 року колектив фінансового відділу під керівництвом Коваль Валентини Євгенівни (верхній ряд, третя зліва). Замана Наталія Миколаївна в центрі.

Фото 1990 року

Спогади Наталії Миколаївни пов’язані переважно з процесом формування і виконання доходної частини бюджету. Цікаво як цей процес тісно пов’язаний із перетвореннями в країні, із змінами в податковому законодавстві, добробутом громадян. Склад і структура доходів постійно змінювалась. У 1940 – 1950 р.р. доходна частина бюджету включала давно забуті податки, такі як «подоходный налог с колхозов», «налог на холостяков, одиноких и малосемейных граждан» та інші. Найбільшу питому вагу у бюджеті мають «заем с робочих і служащих», це ще раз говорить про важкі післявоєнні часи. Починаючи з 1992 року провідне місце в бюджеті займають податкові надходження. Але замість податку на прибуток введено податок на доход, замість податку з обороту і податку з продажів – податок на додану вартість і акцизний збір.

Згадує Наталія Миколаївна, як для виконання плану надходжень по платі за землю та податку із будівель заходила в кожен двір розносила повідомлення про сплату податків. Залишились теплі спогади від спілкування з людьми.

Сучасний коллектив фінансового управління – це висококваліфіковані фахівці з великим досвідом роботи, з фаховою вищою освітою. Більшість спеціалістів мають стаж роботи понад 10 років. Колектив працює злагоджено, кожен сумлінно ставиться до своїх посадових обов’язків.

березень 2010 року

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *